mandag den 8. april 2013

Ovnbagte squash med gulerodsfyld

Det var første gang jeg prøvede at lave disse, men det er helt klart ikke sidste gang!

2 squash
5-6 gulerødder
4 stilke bladselleri
3 - 4 kviste frisk timian (eller 1 tsk tørret)
2 fed hvidløg
(evt. mild revet ost som topping - undlod jeg)


1) Først skæres sqaushen over på langs, hvorefter kernerne fjernes med en teske.
 


2) Gulerødderne skrælles og rives groft på rivejern.
3) Bladselleri skæres i små stykker.
4) Kom lidt olivien olie i en gryde, svits hvidløg heri og tilsæt gulerødderne, bladselleri, timian og steg ved svag varme i 3-5 min. Rør godt rundt og husk at smage til med salt og peber!

5) Fordel gulerodsfyldet i squashen og sæt det i ovnen ved 200 grader i 15-20 min.


Jeg serverede det sammen med kyllingefilet, men passer jo som perfekt tilbehør til det meste!  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar