lørdag den 20. april 2013

Kakao muffin - med banan, mørk chokolade, skyr og kakao pulver

En aften fik jeg lyst til lidt sødt og prøvede mig frem med det jeg havde i køkkenet.
Det blev så til en
 
Kakao muffin:
1 lille banan
15 gram kakao pulver
20 gram mørk chokolade - mindst 70 % kakao
1 skefuld skyr
 
1) Banen moses godt.
2) Chokoladen smeltes over vandbad.
3) Kakaopulver og det smeltede chokolade tilsættes og røres godt rundt.
4) Skyr puttes i og der røres godt rundt.
5) Få massen i en muffin form og derefter i fryseren en 1½ times tid.
 


 
 
 
Jeg fik det med lidt kokos, små æble skiver og skyr.
Jeg brugte en chokolade med 85 % kakao, næste gang vil jeg prøve med en chokolade med 70 % kakao istedet, da jeg syntes denne muffin havde en ret stærk kakao smag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar