tirsdag den 18. juni 2013

Low carb pizza bund


Low carb broccoli pizza bund:
1 stor broccoli
2 æg
1 æggehvide
2 spsk fiberHUSK - ca. 15 g
80 g revet ost (Jeg brugte Mozzarella light 13 %)
1 tsk salt
1 tsk pizza krydderi

1) Riv broccolien fint på råkostjern.
2) Bland broccoli, æg, æggehvide og ost godt sammen. 
3) Tilsæt salt, pizza krydderi og fiberHUSK. 
4) Fordel dejen på en bageplade med bagepapir på. - 1 stor pizza eller 3 mini pizzaer.
5) Bages i ovnen i ca. 25-30 min. ved 175 grader.

Pizza bunden, inden den kom ind i ovnen.
 

6) Fordel tomatsovs - opskrift kommer senere :-), og fyld efter eget ønske på pizzaerne.
7) Pizzaen puttes i ovnen igen, i ca. 10 min. - eller indtil osten er smeltet.

Jeg havde skåret kyllingefilet i strimler og varmet på panden. Derudover fik jeg tomater, squash i tynde strimler og mozarella light 13% på 2 af pizzaerne og den 3. fik jeg det samme på plus rød peberfrugt. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar