søndag den 28. juli 2013

Low carb Muffins

Disse muffins er de bedste jeg indtil videre har bagt med mandelmel. Har prøvet mig en del frem, for at finde ud af hvor meget mandelmel, æg osv. der fungerer bedst efter min smag. Nu er jeg så noget frem til denne opskrift, som jeg er blevet ret glad for.

Lowcarb Muffins - 6 stk
2 æg
2 æggehvide
2 dl skyr
1 stor banan
5 - 6 dråber sødemiddel (eller 1 tsk stevia)
3½ dl mandelmel
½ tsk vaniliepulver
1 tsk kardemomme
2 tsk fiberHusk
2 tsk bagepulver

 
1) Pisk æg, æggehvider og skyr godt sammen.
2) Mos bananen og rør den i dejen
3) Tilsæt resten af ingredienserne, undtagen FiberHusk og bagepulver, og rør godt.
4) Tilsæt FiberHusk og rør godt.
5) Tilsæt bagepulver som det sidste og rør godt godt.
6) Put dejen i forme og bag i forvarmet ovn ved 200 grader i ca. 15 min.

 


 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar